TV Zabrze

Metamorfoza mostów rozpoczęta

Ruszyły przebudowy dwóch mostów nad Bytomką. W lipcu ekipy budowlane pojawiły się przy ulicach Jagiellońskiej oraz Trębackiej. Pierwszy z obiektów ma być gotowy w przyszłym roku, drugi jeszcze w tym.


Metamorfoza mostów rozpoczęta

Ruszyły przebudowy dwóch mostów nad Bytomką. W lipcu ekipy budowlane pojawiły się przy ulicach Jagiellońskiej oraz Trębackiej. Pierwszy z obiektów ma być gotowy w przyszłym roku, drugi jeszcze w tym.

Most nad Bytomką wzdłuż ul. Jagiellońskiej został zamknięty dla ruchu samochodowego już kilka lat temu. Mogli z niego korzystać tylko piesi. Dzięki przebudowie obiektu to się zmieni. W lipcu ruszyła rozbiórka starego obiektu, demontowane były elementy istniejącej infrastruktury. W kolejnych miesiącach przewidziana jest budowa kanału technologicznego oraz przebudowa kolidującej infrastruktury technicznej (kanalizacja deszczowa i sanitarna, sieć wodociągowa, gazowa, energetyczna). W miejscu dawnego obiektu powstanie całkowicie nowy most przystosowany do użytkowania przez pojazdy drogowe, pieszych i rowerzystów, osoby niepełnosprawne, w tym osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich. Wartość inwestycji przekracza 5 mln zł, a wysokość pozyskanej przez miasto dotacji to 4,2 mln zł. Prace mają zostać zakończone w 2025 r.

Trwająca przebudowa wiąże się z zamknięciem mostu dla pieszych. Muszą oni nadłożyć trochę drogi, przechodząc wzdłuż placu Teatralnego.

W lipcu ruszyła także rozbiórka mostu nad Bytomką w ciągu ul. Trębackiej. Na czas budowy zostało wykonane przejście dla pieszych przez rzekę połączone z istniejącymi chodnikami, zlokalizowanymi w ciągu ul. Trębackiej. Objazd dla kierowców został wytyczony ulicami Bytomską w Zabrzu, Stara Cynkownia w Bytomiu oraz Piastowską i Wolności w Rudzie Śląskiej. Zmianie uległ również przebieg linii autobusowej nr 39 w obu kierunkach. 

Zakres robót, oprócz przebudowy samej jezdni na długości około 130 metrów, obejmie także m.in. przebudowę chodników, wylotów kanalizacji deszczowej oraz sieci wodociągowej. Prace, zgodnie z harmonogramem, potrwają około pięciu miesięcy. Pochłoną ponad 4,3 mln zł, a na ich realizację Zabrze pozyskało ponad 3 mln zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. 

GOR